• Prindi

Padisel taastatakse vana paekivisild

Padise silla remont.Sügiseks restaureerib OÜ Tilts Eesti Filiaal Kloostri jõe paekivist silla. Samasse kõrvale ehitatakse jalakäijatele ning jalgratturitele uus metallsild. Üle selle saab mööda kergliiklusteed sõita Kaseperest Oti mäeni.
 

Küllap on enamik Padise mõisa maanteekurvist läbisõitnutest jäänud imetlema keskaegse kloostri varet. Üle Kloostri jõe silla sõites tasuks aga heita pilk paremale, kus praegu ehitatakse uut kergliiklussilda. Ehitust plaaniti juba aastal 2005.

Samast viib 2,5 kilomeetrit pikk jalakäijate ning jalgratturite tee Kaseperest nn. Oti mäeni Padise külas.

Uus elu ootab ees ka Padise maanteesilda, millel on juba alanud restaureeimine. Uue silla ehitamist ning vana remonti rahastab maanteeameti põhja regioon.

Paesild restauteeritakse

Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul on asus kivisild samas paigas juba aastal 1905. "Uue silla ehitamisest või remondist on arhiivis andmed aastatest 1924-1925. Pärast seda on tehtud ainult avariiremonti, mille käigus kasutati betoonplokke ja silikaattelliseid," ütleb Kasesalu. Üle kaheksa meetri lai vana sild on ka muinsuskaitse all, mis seab remondile omad tingimused ja piirangud.

"Restaureerib OÜ Tilts Eesti Filiaal ja tööd on juba ligi kaks kuud käinud. Sügiseks taastatakse paekividest müüritis, eemaldatakse aja jooksul betooni ja silikaatkividega tehtud parandused," ütleb Kasesalu. Restaureerimise ajaks jääb Padise-Haapsalu maantee liiklusele lahti. Vajadusel pannakse autodele kinni vaid üks sõidurada.

Jala saab üle jõe

Uue silla projekt koostati mullu. Ehituseks läks tänavu märtsis ning ka selle rajab OÜ Tilts. "Sild on metalltaladel puust dekiga. See on mõeldud vaid jalakäijatele ning jalgratturitele," hoiatab Allan Kasesalu. Autodel sellele asja ei ole. 12 meetrit pikk ning 3 meetrit lai sild peaks valmima septembris.

Kui palju remont ja uue silla ehitamine maksab? Kasesalu sõnul on maanteeamet eraldanud kõikideks töödeks 125 200 eurot.

Kas Padise valda on oodata veel kergliiklusteid? "Kindlasti teid veel tuleb ja neid on ka hädasti vaja, et jalakäijad ei peaks enam mööda maanteeäärt käima," tunnistab Allan Kasesalu. Eriti on kergliiklusteid tema sõnul tarvis Harju-Risti maanteele.